Back to Legal Industry News

UKIP leader accepts libel damages

UKIP leader accepts libel damages

The leader of the UK Independence Party (UKIP) has accepted undisclosed libel damages from a major newspaper.

In an article featured in the Sunday Times - which is published by Times Newspapers - it was alleged that Nigel Farage had used public funds to pay wages to his son.

The story, which was published in February of this year, claimed that Mr Farage employed his son Sam as an assistant using tax payers' money, even though he was in full-time education.

Additionally, the article likened the actions to those of MP Derek Conway, who had been suspended from the House of Commons after paying his student son £40,000, despite there being no Commons record that he had done any parliamentary work.

A solicitor acting on behalf of Times Newspapers said it was pleased to set the record straight.

The newspaper has agreed to pay Mr Farage's costs and has printed an apology.

Related Industry News

RSS feed